Accademia Italiana presents,,it,The medoto of the cretivo,,it: Il medoto del cretivo

Appointment for Thursday,,it,at Piazza delle Murate,,it,Literary Cafe stage,,it,for the presentation-show de,,it,The creative method,,it,by Nardini Editore,,it,Take Nicolas Ballario,,it,a brilliant journalist who writes and tells stories and chronicles of art and customs,,it,who has done a long apprenticeship in magazines like Rolling Stone and broadcasts on Radio One and Radio Radicale to speak,,it,of habit,,co,Have it meet for months with,,it,Vincenzo Giubba,,it,founder of one of the most important fashion schools,,it 20 settembre alle ore 21, presso Piazza delle Murate – Palco del Caffè Letterario, per la presentazione-spettacolo de “Il metodo del creativo” di Nardini Editore.
Prendete Nicolas Ballario, un brillante giornalista che scrive e racconta storie e cronache dell’arte e del costume, che ha fatto una lunga gavetta fra riviste come Rolling Stone e trasmissioni su Radio Uno e Radio Radicale a parlare (divertendosi, also) di costume, photography, trends, music, environment. Fatelo incontrare per mesi con Vincenzo Giubba, fondatore di una delle più importanti scuole di moda, design, graphics and photography of Italy,,it,shake the unwinding of their pleasant meetings and add ideas,,it,memories of many well-known designers,,it,great photographers like Oliviero Toscani,,it,industrial companies like Guzzini and witnesses of time as creative,,it,communicators,,it,great journalists but also Thai Buddhist monks and entrepreneurs from all over the world who believe in the revolutionary abilities of young artists,,it,and collect everything in a colorful book,,it,of a publishing house,,it,Nardini Editore,,it, shakerate lo sbobinamento dei loro piacevolissimi incontri e aggiungete idee, ricordi di tanti noti stilisti, grandi fotografi come Oliviero Toscani, industriali del bello come Guzzini e testimoni del tempo come creativi, comunicatori, grandi giornalisti ma anche monaci buddisti thailandesi e imprenditori di tutto il mondo che credono nelle capacità rivoluzionarie dei giovani artisti… e raccogliete il tutto in un libro coloratissimo, di una casa editrice (Nardini Editore) which has always been dedicated to cultural heritage and to the interaction between the arts,,it,cultural travel and scientific knowledge,,it,The stories of the Italian Academy,,it,that in Piazza Pitti in Florence and in Piazza della Radio in Rome has its offices,,it,so they intertwine with,,it,years of fashion and then of design and of all applied arts,,it,The creative method is just like an album of creativity and costume of these decades,,it,from Berlin to Bangkok,,it,from New York to Milan,,it,Vincenzo Giubba retraces his story,,it, il viaggio culturale e la conoscenza anche scientifica.
Le storie dell’Accademia Italiana, che in Piazza Pitti a Firenze e in Piazza della Radio a Roma ha le sue sedi, si intrecciano così con 35 anni di moda e poi di design e di tutte le arti applicate.
Il metodo del creativo si sfoglia proprio come un album della creatività e del costume di questi decenni: da Firenze a Roma, da Berlino a Bangkok, da New York a Milano, Vincenzo Giubba ripercorre la sua storia (one with the Academy one,,it,with Ballario that shows the moods,,it,the passions,,it,the adventures in a world that some see as ephemeral but which instead means effort,,it,daily creation,,it,With the aim of bringing Italy and its taste in the world,,it,the world and its colors in Italy,,it,Fashion shows,,it,design projects,,it,photographic research,,it,everything always fully in harmony with history,,it,From the 1960s miniskirt to the Berlin Wall,,it) con Ballario che ne riporta gli umori, le passioni, le avventure in un mondo che alcuni vedono come effimero ma che vuol dire invece fatica, impegno, amore, creazione quotidiana. Con l’obiettivo di portare l’Italia e il suo gusto nel mondo, il mondo e i suoi colori in Italia. Sfilate di moda, progetti di design, ricerca fotografica: tutto sempre pienamente in sintonia con la Storia. Dalla minigonna degli anni sessanta al Muro di Berlino, from the fashion school in a Thai convent to a thousand projects and collaborations with industries,,it,agencies,,it,international brands such as Ikea,,it,Guzzini and many others,,it,From the preparation of young designers and designers to their successes in companies all over the world,,it,until the idea that reverses the canons and traditions,,it,they were the students,,it,to reward the big names,,it,from Capucci to Westwood,,it,from Fiorucci to Missoni,,it,from Zeffirelli to many others,,it,with the assignment of the Pyramid of Excellence,,it, enti, city, marchi internazionali come Ikea, Klopman, Guzzini e tanti altri. Dalla preparazione dei giovani stilisti e designer ai loro successi nelle aziende di tutto il mondo, fino all’idea che inverte i canoni e le tradizioni: sono stati gli studenti, all’Accademia Italiana, a premiare i grandi nomi (da Capucci alla Westwood, da Fiorucci a Missoni, da Zeffirelli a tanti altri) con l’assegnazione della Piramide dell’Eccellenza.
The stories of the Italian Academy become in this book the litmus test of the creative process that has shaped many designers in these decades,,it,A book to read in one breath,,it,conquered by the beautiful images that accompany the reader in a chronology that is not schematic but free as the themes mentioned,,it,And of course in two languages,,it,The preface by Francesco Merlo,,it,it is both refined and pungent,,it,made also for him of memories,,it,little provocations on the role of fashion in our everyday life,,it. Un libro da leggere d’un fiato, conquistati dalle bellissime immagini che accompagnano il lettore in una cronologia non schematica ma libera come i temi di cui parla. E naturalmente in doppia lingua, italiano e inglese.
La prefazione di Francesco Merlo (La Repubblica) è insieme raffinata e pungente, fatta anche per lui di ricordi, curiosity, piccole provocazioni sul ruolo della moda nel nostro quotidiano.

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