Taking the lead in this year’s Calendar is beautiful Oscar winning actress, Penelope Cruz, whilst noted fashion photographer, Kristian Schuller, shot the intense imagery.
Set to take the audience on a stunning visual voyage, the 2013 Calendar showcases Campari’s latest female protagonist in13vivid shots, as she engages with intriguing and mystical superstitions, such as black cats, broken mirrors, walking under ladders as well as walking on cracks. Dressed in a variety of gorgeous red-themed dresses and shoes from top fashion houses including Monique Lhuillier and Salvatore Ferragamo, as well as jewellery by Chopard, Penelope dazzles in every shot.
Campari is taking this opportunity to instill confidence in people across the world on the basis that self-belief enables anysuperstition to be overcome, enabling us to enjoy the pleasurable moments in life.
Penelope is the latest star in the iconic Campari Calendar. She joins some of the world’s most stunning women who have adorned the pages of previous Campari Calendars including, Salma Hayek, Eva Mendes, Jessica Alba and Milla Jovovich.
The Campari Calendar 2013, of which only 9,999 copies are printed, will not go on sale but will be distributed to friends of Campari internationally.
The Campari Calendar 2013 is based around the number 13, as there is no number in the world that has more magical meanings than number 13, and 2013’s Calendar will explore the various superstitions we have.
The superstitions which will feature in the 2013 Calendar are as follows: Black Cats; 13 Being Unlucky; Opening An Umbrella Indoors; Broken Mirror Is Worth Seven Years Of Bad Luck; Sweeping Someone’s Feet; Hats On Beds; Bird Flying Into One’s House; Don’t Spill The Salt!; Step On A Crack; Picture Falling Off The Wall; Horseshoes; Walking Under A Ladder.
The concept of Kiss superstition Goodbyewas created by BCube Milan. Working side by side with the photographer Kristian Schuller on the project were Andrea Marzagalli, senior art director and Bruno Vohwinkel, senior copywriter. The production has been executed L&A Artist – Milan.
L’attrice spagnola Penelope Cruz è la protagonista del Calendario Campari 2013, immortalata dagli scatti del fotografo di moda Kristian Schuller.
Il Calendario 2013 presenta la nuova star femminile di Campari in 13 intense immagini che la vedono alla prova con superstizioni intriganti e mistiche, come i gatti neri, gli specchi frantumati, il camminare sotto le scale o sulle crepe. Nel calendario Penelope indossa un’ampia collezione di fantastici abiti e scarpe di colore rosso, a firma delle più prestigiose case di moda come Monique Lhuillier e Ferragamo, oltre ai gioielli disegnati da Chopard, che la fanno brillare di luce propria in ogni scatto.
Campari coglie l’occasione per infondere sicurezza alle persone di tutto il mondo, basandosi sulla convinzione che la fiducia in sé stessi possa vincere qualsiasi superstizione, permettendoci di assaporare i momenti piacevoli della vita.
Penelope è l’ultima star in ordine di tempo ad interpretare l’iconico Calendario Campari, aggiungendo così il proprio nome alla lista di alcune delle donne più belle del mondo che hanno campeggiato nelle pagine delle precedenti edizioni, come Salma Hayek, Eva Mendes, Jessica Alba e Milla Jovovich.
The Calendario Campari 2013, stampato in sole 9.999 copie, non sarà messo in vendita, ma distribuito ai fan di Campari in tutto il mondo.
Il Calendario Campari 2013 è incentrato sul numero 13, numero che non ha eguali in tutto il mondo nell’attribuzione di significati magici. Ed ecco le superstizioniprotagoniste del Calendario 2013: Gatti neri, Il numero 13 come simbolo di sfortuna; Aprire un ombrello in un ambiente chiuso; Lo specchio frantumato: sette anni di sventura;Spazzare i piedi di una persona; Cappelli sul letto; Uccelli che volano all’interno di una casa; Non rovesciate il sale!; Camminare su una crepa; Il quadro che cade dalla parete; Ferro di cavallo; Camminare sotto ad una scala.
Il concetto “Dì addio alla superstizione” è stato sviluppato da BCube – Milan. Andrea Marzagalli, senior art director e Bruno Vohwinkel, senior copywriter, hanno lavorato fianco a fianco con il fotografo Kristian Schuller per la realizzazione del progetto. La produzione è stata affidata a L&A Artist – Milano.
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