RCS presents the second edition of FLORENCE & FASHION, the event in collaboration with Pitti Immagine and the City of Florence that brings the soul and the trends of the men's fashion world to the heart of the Tuscan capital,,it,Following the success of the June debut,,it,which has seen the entire historic center animated by the many shops open and Piazza della Repubblica lit up in the artistic interpretations offered by RCS,,it,also in the Florence winter version,,it,Fashion will follow the thematic inspiration offered by Pitti Uomo,,it,It’s Graphics Now,,en,Through a path of mobile installations,,it,different Italian talents of graphic street art will transform the streets of the center into an outdoor gallery dedicated to the fashion world,,it,whose works will stage a universe of colors,,it.
Dopo il successo del debutto di giugno – che ha visto l’intero centro storico animato dai moltissimi negozi aperti e piazza della Repubblica accendersi nelle interpretazioni artistiche offerte da RCS – anche nella versione invernale Firenze & Fashion seguirà l’ispirazione tematica offerta da Pitti Uomo: It’s Graphics Now!.
Attraverso un percorso di installazioni mobili, diversi talenti italiani della graphic street art trasformeranno le vie del centro in una galleria all’aperto dedicata al mondo della moda, le cui opere metteranno in scena un universo di colori, lights, forme, elementi materici, combining and intersecting free creativity with the concept of the partner brands of the initiative,,it,Set,,no,Me Woman,,it,Style Magazine,,fr,La Gazzetta dello,,it,Sports week,,nl,Max,,en,prestigious signatures of Florence,,it,Fashion and authoritative interpreters of the trends in the universe of men's fashion,,it,will be the protagonists of the large installation located in Piazza della Repubblica,,it,in which the artists will perform in a collective interpretation of the different worlds that describe readers of the RCS titles,,it,Fashion Art is proposed by RCS Pubblicità as a communication project of great impact and visibility,,it,open to the participation of the most prestigious brands,,it,of men's fashion and other sectors,,it.
Corriere della Sera, Sette, Io Donna, Style Magazine, La Gazzetta dello Sport, Sportweek, Max and Urban, firme di prestigio di Firenze&Fashion e autorevoli interpreti delle tendenze dell’universo della moda maschile, saranno protagoniste della grande installazione posta in piazza della Repubblica, in cui gli artisti si esibiranno in un’interpretazione collettiva dei diversi mondi che descrivono i lettori delle testate RCS.
Florence&Fashion Art è proposto da RCS Pubblicità come progetto di comunicazione di grande impatto e visibilità, aperto alla partecipazione dei più prestigiosi brand – della moda maschile e di altri settori – that will accompany all the press and digital communication in support of the initiative and will provide the source of inspiration for the ad hoc works of art,,it,rcs pitti man event,,it,pitti uomo81,,it,FASHION "Art" Pitti UomoSCENARIO,,it.
If you liked this article click on Fb Likes