Stefano Ricci writes a new chapter in its history, presenting a new concept of interiors for Super Yachts.
The Stefano Ricci Yacht Interiors will be unveiled at the highest level, participating in the Monaco Yacht Show, the most prestigious boat show in the world.
With the support of the Florentine yacht designer Luca Dini, Stefano Ricci has developed a project for a 230 feet (72 meters) Mega-Yacht from the Benetti Custom line, designed to cater to the requirements of a high-end clientele and inserted into the Benetti Design Innovation project.
STEFANO RICCI is proud to present this exceptional project at the 22nd edition of the Monaco Yacht Show through the 72mt Project Innovation yacht. An unmistakable style, made possible by the Florentine House’s craftsmanship according to their design codes: Californian briar-root, Tuscan travertine and crocodile skin.
This is the first adventure of the Stefano Ricci Yacht Division, a new segment of the company completely in line with the brand’s philosophy of 100% Made in Italy, an expression of the highest quality and creativity.
After Stefano Ricci’s 40th Anniversary event at the Uffizi Gallery, this launch marks the next step in the future of the group, founded in 1972 by designer Stefano Ricci and now present throughout the world with 24 mono-brand boutiques.
Stefano Ricci scrive un nuovo capitolo della propria storia presentando un nuovo concept per gli interni dei Super Yachts. La Stefano Ricci Yacht Interiors debutterà ai massimi livelli al Monaco Yacht Show, il più prestigioso salone della nautica a livello mondiale.
Grazie al supporto tecnico dello yacht designer fiorentino Luca Dini, Stefano Ricci ha sviluppato un progetto per un Mega-Yacht di 72 metri della linea Benetti Custom, ideato pensando alle esigenze di una clientela di alta fascia ed inserito all’interno del progetto Benetti Design Innovation.
Stefano Ricci è orgoglioso di presentare questo eccezionale progetto alla 22esima edizione del Monaco Yacht Show con il 72mt Project Innovation: un unicum reso possibile dalla manualità artigiana della Maison fiorentina secondo i dettami del proprio stile inconfondibile: radica californiana, travertino toscano e interni in pelle di coccodrillo.
È il primo atto della Yacht Division della Stefano Ricci, un nuovo segmento completamente in linea con la filosofia del gruppo del 100% Fatto in Italia, come massima espressione della più alta qualità e creatività.
Dopo la sfilata-evento alla Galleria degli Uffizi, in occasione del 40° anniversario della STEFANO RICCI, questo ingresso nel mondo della nautica rappresenta un ulteriore passo nel futuro del gruppo, fondato nel 1972 dal designer Stefano Ricci, oggi presente nel mondo con le sue ventiquattro boutique monomarca.
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